Sara ljuger..

- Det funkar! Jag kan se en spader knekt!
Jacke ser på beundrande och försöker själv, utan att lyckas..
Vänder sig för att stirra argt på Sara då hon uppenbart ljuger men finner då att hon redan sitter och skrattar för fulla muggar.
- Sara, du är en dålig människa!

...however, no one can deny her sexylicous beauty!

vatten, melon - vattenmelon?

Förbannat! Cyklade förbi ett fotbollsnät på vägen hem från gymmet när blåsten bestämde sig för att hälsa på. Den ständigt blåsande blåsten förde upp nätet från marken och rakt in i mitt hjul! Gissa om att jag ramla! Men tur som jag ska ha hände inget farligt, inte ens ont någonstans.
Hade varit mycket olyckligt om något hade hänt då jag hade/har min vita fina nya tröja på mig!

Ekvation a la jacobo..

Drack mycket vatten på gymmet & sen hemma, som efterrätt, blev det melon (vattenmelon)

Ingen förstår, jag vet, inte ens jag.

Det går så dåligt med bussar åt vallsta hållet, så när jag bestämt mig för att cykla till orbaden tillsammans med johan visade det sig att johan inte var hemma.
så då blev det till att tänka om: Sara får följa med på turen ist - alltid lika trevligt!
men innan dess ska jag hem till henne och se på deras hoppande/dansade höns,
och de stora antalet - 23 stycken ägg som en höna ruvar på :)

voice

Nyss avslutat tittandet av Reign over me, regisserad av Mike Binder och med Adam Sandler som huvudrollsinnehavaren. Riktigt bra film, på många sätt och vis.
Strålande gestaltning av Adam som spelar en man vars hela familj, fru och tre döttrar, dog i 9/11och som i följd till detta stänger allt och alla ute, minnen som människor. Detta sätt att leva får en total omvändning då en gammal college vän kommer Adams karaktär allt närmare in på livet. Hela filmen är en otrolig resa som publiken får följa då en mans liv succesivt börjar kämpa undan alla mörka moln som allt för länge mörklagt dennes liv.
Rekommenderar den starkt! :)

Vidare till vad som fyllde kvällen igår...

Bränsle försörjningen igår kväll kom från muffins och juice i mängder!
Efter att ha blivit underättad om muffinsbakning-pågår var det mycket svårt att fokusera sig. Jag och Sara tog oss till följd av detta en cykel tur bort mot flästa med en otroligt stor kvällsolen som guidade oss hemmåt Kryddan.

Framåt halv ett begav sig herrskapet Jonsson/Dahlin efter mycket trevligt prat och fika.
Spikat på listan då stod: påfyllning av my musik på Sara mp3.
Fram till en si så där halv tre befann sig de två cykel mästarna här hemma - lyssnade, laddade hem och förde över musik till saras mp3. Så nu har jag ett helt nytt lager med musik som jag aldrig hört talats om, beror väl mesta dels på att det inte är sådan musik jag lyssnar på i vanliga fall ;)

Fler bilder från kvällen:

reservation

Tagit mig en tripp till Bollnäs idag. Åkte bussen ner tillsammans med Sara, mycket trevligt att ses.
Var in på biblioteket som jag skulle ha varit inne på förra månaden, om inte tidigare.
Blev uppskriven på första tjing av filmen Hon dansade en midsommar som ingår i mitt film projekt. Måste ju komma igång nu.. :/

Var till farmor en sväng också, åt lunch och träffade på faster. Underliga och intensiva konversationer höll en vaken, men inte så värst entusiastisk. Men alltid lika trevligt ändå.
Sov undan en timme eller så på soffan, alltid lika trevligt det med.

Och här näst på dagens planering står en joggingtur spikad. Bara att byta om då...

En liten halv ny bild för roligheternas skull, och så klart
för er, mina fans.

blåsor och färgstänk

Dagen har varit slitsam med måtta, oh ja.
Började att skrapa staket redan halv åtta i morse, sen avslutade jag sista färgstrykningen kl. 14.40
Det har verkligen tagit hårt på mig, om inte nu så i morgon. Jag känner hur blåsor på händerna börjar fyllas med vätska, ingen vidare skön känsla.

Men jag har genom jobbet fått se en ur gullig bebis, Alia ;) och en mysig hund. Sen träffat Mia som jag inte sett på ett år kanske? Alltid trevligt att träffa folk man inte sett på länge.

Nyss varit och tränat också. När jag kom hem från dagens slit så tog jag mig mat sen slocknade jag helt. Totally slut och jag sov fan fortfarande när jag tog cykeln till gymet. Men det är sånt som händer när det är sommarlov.

Jag har nog ett litet sommarjobb på G! TACK PAPPA! :D
Blev inge sommarjobb här inte, inte på långa vägar då det var en timlön på 25kr/timmen för att röja.
Ett små tungt jobb då jag personligen tycker att timlönen borde ha legat på 70 + iaf.
Tråkigt nog.. :/

hualigen

Nyss käkat frukost vilket betyder att jag varit vaken sen halv 7! Mycket tidigt då jag somnade halv två eller så :/
Men trevligt var det igår, såg en mycket annorlunda film vilket var bra.

I alla fall, anledningen till att jag är uppe med tuppen är den att jag ska arbeta lite ;)
Finns inte så mycket på jobb-fronten annars så då tar jag an alla jobbtillfällen som erbjuds.
Idag ska jag upp till Emmys familj och skrapa och måla deras staket. Hoho. Jobb iaf. Lite mer pengar i kassan.

Stockholm, vandrarhem, allsång på skansen?

flottning

Igår grillade och allt vad det innebär på Linns flotte. Sov även över, mycket mysigt.
Kvällen blev lyckad kan man säga, bortsett från lite sabotage jag råkade åstakomma.. Men det är sånt som händer! (speciellt om den varit god nog i några år.. det var dags säger jag!)

Idag har jag skrivit in mig på Driver :) Ska väl försöka, göra tappra försök, att ta körtkort nu i sommar/vinter. Lilten utsträckt process..

Kom just hem från stugan också och snart bär det av till Linda för lite movie tittande! :D

ett sådant midsommar firande!

Igår var väl lite halv lyckad samtidigt som lite halv misslyckad.
Vi hann ut till grillplatsen i Njurunda för att ta oss något smått drickandes samtidigt som vi satt mysandes på stranden. Grilla han vi även med, men mycket mer blev det inte; syster fick migrän.
Blev till för mig, Anno och Tequila att gå hem till lägenheten igen medan Danne och Kim stannade en sväng till.

Resten av kvällen bestod av sallad, vattenmelon, vatten och ostbågar. Och tv tittande så klart.
Men det var mysigt, tog oss även en liten promenix med tequila när anno mådde bättre.
Sen vaknade vi idag vid 8 och käkade lyxfrulle ;) Riktigt trevligt. Sen var det bara att hoppa in i duschen, packa väskan för att sedan åka hemmåt.

Och här sitter jag, fullproppad av tacos!
Snart ska jag sätta mig på gräsklipparen och mova the lawn..

En joggingtur också kanske?

Sundsvall, here I come!

Kom hem från London i måndags 17.30. Emelie var så snäll att hon mötte upp mig vid tåget för att senare gå hem till henne och resten av familjen Eriksson och smaka lite på kladdkaka med glass och jordgubbar. :)

När jag väl kom hem var det bara att hoppa in i duschen och käka lite för att sedan fara iväg på nya äventyr.
Jag och johan bilade oss upp till Fridas stuga i Dalsjön där hon, Linn och fredrik redan hade infunnit sig.
Tog oss och rodde ut till flotten ute på sjön där de var och fiskade lite smått, bara Frida som fått en liten firre.
Resten av kvällen bestod av plump spel och sleeping. Kom upp till stugan vid 10 så..

Sen har jag inte gjort så mycket mer.. Packat upp väskan och hjälpt till lite på DAB att checka och skriva in priser och allt möjligt. Men trevligt var det. :) Fick till och med träffa Linda ju.
Igår på kvällskvisten tog jag mig en liten sväng till Kattis och umgicks lite, trevligt trevligt. Och på det åkte jag och Johan till Linn och såg lite film..

Igår satt jag även på Driver i 3.5 timme på övningskörs kurs. Jo, lite sent ute kanske, men nu kan jag börja.
Får se om jag pluggar och kör riktigt hårt i sommar så jag kan få ett körkort i handen i slutet av detta år?

Nu snart ska jag iväg till Sundsvall. Jag fruktar verkligen resan, verkligen!
Efter att ha åkt tåg fram och tillbaka till stockholm den senaste tiden och buss fram och tillbaka mellan stockholm-skavsta, vill jag verkligen inte sätta mig på både tåg och buss nu.
Resan börjar om en halvtimme för att sedan avslutas om FEM timmar i Sundsvall. :/
Hatar extra mycket att jag måste vänta i Ljusdal en timme! Får väl ta mig en god lunch eller så...

Ha en trevlig midsommar iaf så åker jag och hälsar på syster för första gången då hon flyttat till Sundsvall.

oth

jag fruktar samma tidpunkt som denna, ett år framöver..

London and Harlow

Sista dagen nu, helt super trött efter sista shoppingrundan som tog plats i Harlow.
Fann mig mycket smått och gott, även mina efterlängtade linnen ;) Till och med en t-shirt till far, är ju fathers day här idag, som jag lovat handla, hoppas han gillar den nu bara. :I

Igår var det stor stan som gällde!
Såg enormt mycket; Big Ben, Trafalgar Square, Buckingham Palace och mycket mycket mer. Gick som en tok, fick blåsor på fötterna t.o.m.
My feet still hurts..
Ingen shopping igår heller, letade inte så mycket dock; hade fullt upp med att se på allt :)

Vi var även till Camden Town, typ världens största marknad med ALLT! (Linn, du och Camden Town är som skapta för varandra, I promise!)
Sen var vi självklart på Madame Tussuad, fotograferades med alla kändisar ;p Reste även tillbaka 400 år i tiden, mycket spännande. Och såg på världens största bioskärm; ett tak format som en halv kupa var en bioskärm, trevlish.

Har även sett mina första kaniner som Katja och co. berättade om, och såg, utom jag. Men idag när vi gick igenom parken här i Wenden Ambo såg jag tiotals! Riktigt söta, precis som alla ekorrar vi matade och såg igår i parken vid Buckingham Palace. :)

- Fått mig en ny gardebord - tack england, kära stora england.

Wenden Ambo, Essex

Då sitter man här, i efterlängtade England. :)

Resan igår gick riktigt fint må jag säga, förutom då jag virra bort min på city terminalen då jag letade efter flygbussen till Skavsta.
Träffade Kattis på stan och lunchade på John Chris som förra gången vi var ner och såg Doktor Glas, riktigt god hälsotallrik där ;)
Flygresan gick riktigt bra den med, fick mycket läsning gjord. Samma sak på tåget, dubbeldäckarn som jag åkte till sthlm ;p

Katja mötte upp mig på Standsted Airport och när vi kom till bilen befann jag mig på förarsidan (trodde jag ja), men i England är ju allt tvärtom så jag var på helt rätt sida.
Väldigt korkiga vägar har jag upptäckt att det finns, överallt. Samma gäller med rondeller, överallt!

Lämnade packningen hemma hos familjen Katja au-pair'ar hos sen hämtade vi upp Julia, en vän till Katja, för att sedan åka till puben de oftast besöker, i Saffron Walden.
Tog oss något varsitt att dricka (även chaffisen eftersom det är tillåtet att ha en drink och sedan köra bil) och beställde in lite mat.
Jag blev varnad att ha två alternativ på mat eftersom de oftast inte har ett av alternativen man valt. Bestämde mig för en kyckling burgare men fick istället Chicken Tikki Masala, typ, för de fanns inga bröd till burgaren ;)

Gjorde även ett besök på pubens toalett och det var en mycket annorlunda spolning på den toan må jag säga. Det satt en spak på väggen, mycket konstigt, men samtidigt mycket modernt ;) och simpelt.

Tog oss en till drink sen en runda runt den lilla byn. Fick veta att Jamie Olivers (de nakna kocken) föräldrar bor och driver restaurang där i Saffron Walden. :) trevligt trevligt.
På vägen hem svängde vi förbi Tesco, typ som matmagasinet blandat med allt! Allt fanns tame fan mig där. Allt ifrån mat till kläder, köksredskap och trädgårdsredskap. Ja, allt.

Idag har vi gjort ett besök i Cambridge. :)
Åkt dubbeldäckars buss och allt ;)
Fick även gå på stan en timme själv eftersom Katja glömde att lämna en nyckel till the cleaner, tokigt nog.

Fann mig mycket direkt affären Sports World där jag fann rätt mycket. :)
Köpte mig ett par mjukis shorts, mjukis/tränings byxa, en långärmad tröja och fem par strumpor. :)
Allt för 220 kr. ;) mycket, mycket lyckat.
HIttade även jeans och dylikt, mycket billiga sådana, men kunde inte bestämma mig för några..
Gick vidare och fann en affär med linnen (som stod på min inköpslista). Fanns fan 10 olika linnen, sen var det mix & match, två stycken linnen för £10.
Valde några färger och testade (dock inte allt för många färger för att minska beslutsångesten). Bestämde mig för standard vit och svart, sen en grön och en röd. Blev dock inget köp eftersom vi, någon annan dag, ska åka till något annat place där det finns samma affär. Och har jag inte hittat någon annan affär med billigare linnen så blir det köp då :)

Det som stod överst på listan var shorts och jag testade och testade. Fann inga; för mycket fickor, för långa eller för breda. Dåligt sortiment må jag erkänna! Sen kanske jag var lite väl kräsen när det kom till pris också tack vare tidigare fynd på Sports World ;) Men sista affären vi var in i fann jag två par shorts för £30 (384 svenska kronor), ett par ljusa och ett par mörka, utan för mycket fickor och skit. Bra bra! Hade dock lite beslutsångest där med eftersom jag fann ett par shorts, skit snygga och skönt, lite rutig och så, för £20. Men det är bättre med fler par short så det blev så, dessutom var de jag valde mer stilrena ;)

Och nu är vi hemma. Sitter och väntar på Katja nu medan hon är och kör Georgie på piano lesson. Sen senare ikväll ska vi på bio; Oceans 13. Mycket bra, mycket mycket bra. :D

Skriver väl kanske mer någon annan dag. Det blir så mycket att skriva ser jag. Kanske inge intressant, men, va fan, så jag kommer ihåg något. :)

bilder kommer komma upp vid senare tillfälle :D

bye bye sweden!

nu åker jag!

alla får ha det så bra så ska jag ha det ännu bättre!
men ni behöver inte oroa er, jag kommer hem igen redan på måndag kväll!

/jacke gör london

uppe med tuppen

- god morgon alla!

flygbussar hit, flygbussar dit

nu är allt färdig packat, eller, snart åtminstone.
bara alla "beauty products" ;) som ska ner nu sen ska ryggsäcken packas med smått och gott.

tidtabellen på flygbussarna är också checkade och klar!
kommer ner till stockholm halv ett där kattis möter upp mig och vi lunchar. sen kl. 14.00 tar jag bussen till skavsta.
när jag kommer hem på måndag tar jag bussen från skavsta till cityterminalen kl. 12.00 sen får jag vänta i sthlm i en timme tills tåget åker hem, halv tre. :)

sen sticker jag! typ.
bara lite sömn, en dusch och frukost och jag sitter på tåget mot gävle!
:D

ska försöka hitta mig ett eller två par shorts,
ett linne/t-shirt
och kanske en bralla?

får se hur det blir med allt.
en sak är säker och det är att jag ska ha sköj sköj!

jag har gratis sms nu så imorn ska det skickas!
;)
känn er hotade.

packning pågår

Nu kanske jag tog i lite..
Packning kommer att pågå, blir väl att jag börjar packa någon gång i eftermiddag. ;)
Känns inte alls som om att imorn, 08.39 ska jag sitta på ett tåg ner mot Gävle, för att sedan vänta en timme tills tåget går till Stockholm. Och väl där nere blir det förhopnningsvis lite lunchis med Kattis som ska ner med sin far på nån affärstripp. ;)
Sen en timme efter det sitter jag på bussen som tar mig på till Skavsta för att sedan vänta där en-två timmar innan flyget mot England lyfter 17.05! :D

Kommer komma fram till England 18.20 (engelsk tid)
JAG LÄNGTAR!

Nu är man nyduschad och ska snart ner till bollnäs för att hälsa på farmor en sista gång innan resan. :)
Ska hjälpa henne att handla och så. Sen vid två kanske jag åker hemmåt?

Ska hinna träffa alla innan jag åker också hade jag tänkt.
Eller, några iaf - de jag hinner träffa och de som inte är alltför långt bort. :)

... bara att invänta resfeber snart. ;)

start på sommaren

igår började det så kallade sommarlovet på tio veckor - mycket bra, mycket bra!

började med att vakna,
åt frulle och tränade lite
sen vid 12 cyklade jag och sara till orbaden för lite sol & bad.

i orbaden var det fin fint, men jag var en liten badkruka så det tog ett tag innan jag doppade.
stod ryggen ifrån solen eftersom jag hade bränt mig på ryggen dagen före då jag hade rensat lite rabatter och tjänat ihop fina 500 spänn för fem timmars arbete. :)
spelade lite boll sen somnade jag i solen, mycket skönt.
åt massor med bananer och kakor sen åkte vi hem vid 3 snåret.

i norränge, på väg hem från orbaden, får jag ett samtal som föreslår en tripp till gävle för trevlighetens skull.
hem fort, äta och duscha sen ner på ica och inhandla lite jucie.
tåget var trott att gå halv 5 så då fick jag speeda på lite när jag kom hem fem i fyra, men jag hann, jag hann för tåget gick inte förrän 16.49 märkte jag när jag väl kom till station strax före halv.

på tåget ner tog vi oss några drinks och njöt.
framme i gävle fann vi oss en fin bänk i solskenet innan det bar av emot stan.
blev lite shopping för linn och emmy medan jag själv fann ett bar urläckra brillor, men det får väntas tills jag är hemkommen från england och nästa tripp till gävle står på listan..

sen hade vi det mer mys i solskenet fram till nio, då det var dags att gå till tåget.
emmy följde med till tåget men dock inte med hem till arbrå.
väl hemma i arbrå igen blev det lite promenix för mig och linn som ledde oss till johan där vi lånade lite film.
blev Gridiron Gang och Alpha Dog.
såg dock bara en halvtimme av den förstnämnda innan vi slocknade.

imorse såg man klart på Gridiron Gang sen blev det lugna puckar på studsmattan med kudde&täcke.
tog nytta av varenda litet besök av solen, då den inte befann sig bakom moln och då man var invirad i täcke.
- skuggan kommer, skuggan går, lyckos den som solen får!

vid tre tiden idag blev det ett långt träningspass på gymet; lär passa på nu när det är sista dagen jag kommer hinna använda kortet, och sista dagen de har öppet innan jag far till england! :D
och snart blir det förhoppningsvid umgänge med kattis med fler!

röjdags

idag blir det en fullspäckad dag med massor röjning.
ska klippa gräset och gå med röjsågen lite
sen ska jag städa mitt bombnedslag till rum.

uuh.

sen är det inge riktigt badväder heller.
I DO NOT WANT ANY CLOUDS!

skogsmulle

nu har man satt 990 plant på två arbetsdagar; ca. 4 timmar sammanlagt. :)
så nu har jag lite cash, men mer blir det förhoppningsvis.

har ju som tur redan sparat pengar till london,
sen köpt biljett till bollnäs festivalen
och kommer spara 600 från studiebidraget från 31 maj ;)

Give me some more!

avslutnings fredag

då har man tagit sig över det fruktade första året på IB och det känns som om det aldrig tog plats i mitt liv.
året har gått så fort, nå otroligt fort. måste tydligen ha haft grymt skoj!
sådant fattas dock i mitt minne, hur nu det går ihop..

jan hade iaf en ko-slips på sig igår för nu ska vi på grönbete ju!

kvällen spenderades hos johannes där vi skulle grilla, men ingen johannes dök upp.
det var jag, linda och kryddan fram till 9 snåret tror jag, och ingen johannes hade kommit än.
vi tog över huset och grillade för oss själv, men det var ju mysigt det också.
dumt bara att värden inte var där ;)

men sen så kom han, och johan. strax efter kom även kattis. :)
bestämde oss för att åka till arbrå för att inhandla lite käk åt johan och samtidigt som vi for mot arbrå missade vi precis jonathan och max som skulle komma, så då blev det en till liten åktur till johannes.
väl hemma hos johannes bestämde vi oss för en liten björn jakt.
- vadå, vilken björn?

plockade upp johan och kryddan i arbrå sen for vi på björn jakt.
såg dock ingen björn.
efter mycket om och men bestämde vi oss för att spela lite volleyboll på karslund.
när vi kommer fram är planen ockuperad och det slutar med att vi åker hem för en god natts sömn, även denna bestämmelse efter mycket om och men.

själv har jag inte riktigt insett att det är sommarlov.
spenderar helgen med vänner för att sedan ta nya tag igen på måndag, men det behövs inte.
känns mycket mycket konstigt.

och på torsdag åker jag till england, ännu mer konstigt.

åka och jobba av lite arbete av det lilla arbete jag har på hela sommaren!
det blir då ingen macbook för mig efter sommaren :/

ett riktigt ståhej!

vart man än befinner sig i skolan hör man skrålande och rasslande röster som sjunger ut
"för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten... fy fan vad vi är bra!"

befinner man sig sedan bland folkmassan som består av studenter blir man fan nertrampad
av deras hjältetåg som cruisar genom skolans korridorer.
men det gör inget, det är deras dag!

grattis alla ni som tar studenten!
själv har man ett år kvar.. :/

bah döööh

det är varmt, det är jobbigt, det finns en smärta i min rygg, det finns en ångest
.. ja, allt finns.

skolan är man placerad i, framför datorn och framför biologi rapport.
- det är så roligt att göra tabeller! JIPPI!

nu återstår bara ett dumt jävla korkat svårhanterat diagram!

kärlek till puddingar som denna
;)

sablans lab report!

redan i början av veckan kände jag att "näe, jag orkar inte göra den där jävla labb rapporten!", men ändå slog jag vad med mig själv att den skulla göras...
och här sitter, försök efter försök utan att komma någonstans. eller jo, visst, någonstans har jag väl ändå tagit mig; Background, Planning A och Material är så gott som avbockade!

Återstående är en method, data collection and processing och conclusion, evaluation and improvments! JIPPI! de sistnämnda tar vi dock inte på så stort allvar i och med att jag fått 3, 3, 3 på det två gånger hittils så då behövs det ingen mer sån ;) typ..
Hoppas tame fan mig att jag får en treaPlanning A and B denna gång, annars blir det inge vidare till jakobean mer.. :/

sommarlovet har jag redan tagit och det känns otroligt skönt.
kvällarna som varit sen dess att vi lämnade emmys stugan bakom oss har bestått av umgänge med linn, frida och johan mesta dels.
i måndags blev det volleyboll på karlslund till strax efter tolv på natten.
gårdagen tillbringades även med dessa filurer, inte bara kvällstid. vaknade 8 och kände mig frisk och kry att dra mig till skolan och klassdagen men än skönare var det att slappa så då blev det ingen skola.
halva kvällen spenderade jag dock med kattis och linda. pratade och kikade på film:

Meryl Streep, du är kvinnan i mitt liv!

efter det blev det dags för mig och johan att åter igen ta oss an de andra kvinnorna i våra liv; linn och frida.
blev mycket slött då jag slocknade på madrassen på golvet och producerade en fin liten drägelpöl. tror faktiskt det var första gången i hela mitt liv jag dräglade i sömnen.
haha, kanske inte det trevligaste topicen, men imponerande, smått, jo men, smått iaf...

innan pölen blev det en liten walk-tur och efter skulle det bli till att se Allt om min buske, men då slocknade herrn än en gång.

Öjungeln

Vi, beståendes av mig, emmy, linn, johan, frida och julia, tog oss en försmak av sommaren med att dra till Emmys stuga i lördags. Vi packade grejorna och stack, efter det att jag kom hem från bollnäs vid 2. Tror vi var framme vi stugan strax efter tre tiden eller så :)

Det visade sig vara en riktigt välbehövd liten tripp som alla unyttjade till fullo.
Vi grillade, solade, spelade kubb, bollade lite, bastade och tog sommaren första dopp! sen på det så blev det lite gävle spelet också. Riktigt, riktigt mysigt faktiskt.
Vi tog oss även en liten båt och rodde oss runt en liten ö.

Eftersom att det visade sig vara riktigt hemtrevligt där ute i öjungeln tog vi oss en dags extra smak på sommaren med en till övernattning på söndagen med. :) Men innan det så var Jacke uppe tidigt nog för att hinna sätta plant. Rättare sagt 250 st (för en första gång - mjukstart) mellan halv 11 och 12 ungefär.
Medan jag hurtade på med att sätta plant glassade resten av gänget vidare i stugan och bestämde sig för en tripp till bollnäs och käka. Och ingen åker väl till bollnäs utan att käka med Jacke heller, så då följde han med och sen så blev det mat på granberg.
Dålig restaurang som tvingade mig att betala en hel femma mer än alla andra. ;) Efter mat blev det tripp till Johans fasters stuga där vi bestämde oss för "att där ska vi också ta oss an en helg nån gång!"
Strax före 5 snåret var vi tillbaks till stugan och då blev steek i solen och food! Grillad kyckling åt herrn själv medan resterande götta sig med äcklig bröd och korv. ;)

Här en massa bilder sen två-dagars trippen :)

snart, snart, snart, snart, inom kort...