Wenden Ambo, Essex

Då sitter man här, i efterlängtade England. :)

Resan igår gick riktigt fint må jag säga, förutom då jag virra bort min på city terminalen då jag letade efter flygbussen till Skavsta.
Träffade Kattis på stan och lunchade på John Chris som förra gången vi var ner och såg Doktor Glas, riktigt god hälsotallrik där ;)
Flygresan gick riktigt bra den med, fick mycket läsning gjord. Samma sak på tåget, dubbeldäckarn som jag åkte till sthlm ;p

Katja mötte upp mig på Standsted Airport och när vi kom till bilen befann jag mig på förarsidan (trodde jag ja), men i England är ju allt tvärtom så jag var på helt rätt sida.
Väldigt korkiga vägar har jag upptäckt att det finns, överallt. Samma gäller med rondeller, överallt!

Lämnade packningen hemma hos familjen Katja au-pair'ar hos sen hämtade vi upp Julia, en vän till Katja, för att sedan åka till puben de oftast besöker, i Saffron Walden.
Tog oss något varsitt att dricka (även chaffisen eftersom det är tillåtet att ha en drink och sedan köra bil) och beställde in lite mat.
Jag blev varnad att ha två alternativ på mat eftersom de oftast inte har ett av alternativen man valt. Bestämde mig för en kyckling burgare men fick istället Chicken Tikki Masala, typ, för de fanns inga bröd till burgaren ;)


Gjorde även ett besök på pubens toalett och det var en mycket annorlunda spolning på den toan må jag säga. Det satt en spak på väggen, mycket konstigt, men samtidigt mycket modernt ;) och simpelt.

Tog oss en till drink sen en runda runt den lilla byn. Fick veta att Jamie Olivers (de nakna kocken) föräldrar bor och driver restaurang där i Saffron Walden. :) trevligt trevligt.
På vägen hem svängde vi förbi Tesco, typ som matmagasinet blandat med allt! Allt fanns tame fan mig där. Allt ifrån mat till kläder, köksredskap och trädgårdsredskap. Ja, allt.


Idag har vi gjort ett besök i Cambridge. :)
Åkt dubbeldäckars buss och allt ;)
Fick även gå på stan en timme själv eftersom Katja glömde att lämna en nyckel till the cleaner, tokigt nog.

Fann mig mycket direkt affären Sports World där jag fann rätt mycket. :)
Köpte mig ett par mjukis shorts, mjukis/tränings byxa, en långärmad tröja och fem par strumpor. :)
Allt för 220 kr. ;) mycket, mycket lyckat.
HIttade även jeans och dylikt, mycket billiga sådana, men kunde inte bestämma mig för några..
Gick vidare och fann en affär med linnen (som stod på min inköpslista). Fanns fan 10 olika linnen, sen var det mix & match, två stycken linnen för £10.
Valde några färger och testade (dock inte allt för många färger för att minska beslutsångesten). Bestämde mig för standard vit och svart, sen en grön och en röd. Blev dock inget köp eftersom vi, någon annan dag, ska åka till något annat place där det finns samma affär. Och har jag inte hittat någon annan affär med billigare linnen så blir det köp då :)

Det som stod överst på listan var shorts och jag testade och testade. Fann inga; för mycket fickor, för långa eller för breda. Dåligt sortiment må jag erkänna! Sen kanske jag var lite väl kräsen när det kom till pris också tack vare tidigare fynd på Sports World ;) Men sista affären vi var in i fann jag två par shorts för £30 (384 svenska kronor), ett par ljusa och ett par mörka, utan för mycket fickor och skit. Bra bra! Hade dock lite beslutsångest där med eftersom jag fann ett par shorts, skit snygga och skönt, lite rutig och så, för £20. Men det är bättre med fler par short så det blev så, dessutom var de jag valde mer stilrena ;)

Och nu är vi hemma. Sitter och väntar på Katja nu medan hon är och kör Georgie på piano lesson. Sen senare ikväll ska vi på bio; Oceans 13. Mycket bra, mycket mycket bra. :D


Skriver väl kanske mer någon annan dag. Det blir så mycket att skriva ser jag. Kanske inge intressant, men, va fan, så jag kommer ihåg något. :)




bilder kommer komma upp vid senare tillfälle :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0