telefon undersökningar

undersökningar som sköts på telefonlinjen är alltid hemskt lika roligt.

nyss ringde en man med en dyster och monoton röst och ville ha kontakt med den person "som står i tur med att fylla år och som är över 18 år".
han lät mycket munter där han satt i sin stol så här på kvällskvisten och ringer runt till folk som han vet egentligen inte vill tala med honom. fast jag är ändå rätt snäll när det gäller sånt där: jag ställer upp minsann!
men eftersom jag nu var ensam hemma så gick inte undersökningen att utföra då jag inte är den som står i tur att fylla år i vårat "hushåll" som han så fint sa det.
han frågade då, ja, han frågade, om det gick bra att återkomma, vilket jag tyckte var smått ironiskt. andra personer av hans like meddelar det, och helst med fart för att sedan hinna lägga på och ringa upp nästa person som står i tur att få the great pleasure of talking to him!

oj vad jag vill ha ett sånt jobb. det är så trevligt att veta att man är hatad, till en stor del i varje fall.



... nu när jag tänker på det så var ju jag den person han sökte. oj då, det var ju t r å k i g t !

Kommentarer
Postat av: Johanna

Senaste 24 timmarna har tre (!!!) olika företag ringt och sökt nästa person... hushåll...18, och det är Lenin det, men hon var inte hemma. Igår ringde en Johanna, såhär blev det:
-Hallå det är Johanna.
-Ja hej, det här är Johanna från...

HILFE!!!

2008-03-06 @ 20:01:03
URL: http://johanna.toobigtofitinhere.com
Postat av: Jacke

det är verkligen underhållande om inte annat

2008-03-06 @ 21:49:28
URL: http://jonssonjakob.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0