så bra det kan bli

fredagen, som jag hade så stora förväntningar på, blev så bra som den kan bli. den blev bättre än bäst. visst, det kanske inte var de mest upplyftande samtalsämnen som stod på schemat emellanåt men det behövdes. verkligen. jag fick veta så mycket och jag fick berätta. vi fick förklara och förstå. lära känna på djupet och allt föll sig så naturligt. precis som det ska vara när man har en människa vid namn veronika bäckman på andra sidan bordet.

vi hade vin, tilltugg och tända ljus. vi gick igenom mycket, om än inte allt. men mycket. det som kändes mest väsentligt. efter denna kväll förstår jag min vän. jag blev chockad. jag blev glad. och jag blev förundrad. vilken kvinna. det finns så mycket tanke i henne. så mycket kärlek. så mycket förstånd.
jag är otroligt tacksam att jag har henne i mitt liv. det är så otroligt svårt att finna de där människorna som har allt. som har sådan skönhet. men sånna har jag en del av i mitt liv och en av dem är veronika.

tack för en helt underdunderbra fredag. verkligen.
vi förstår varandra och jag beundrar dig.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Det är först när man orkar förstå man blir en bra lyssnare och vän. Du orkade förstå. Behöver jag säga mer?



Underbara människa!

2010-02-01 @ 12:17:32
URL: http://veronikabackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0