pizza från söder till bagis

igår efter jobbet tog jag mig och huvudvärken som följe till bagarmossen hem till kristin och lars. johan anlände lagom till min ankomst så vi traskade upp, klädde av oss och klädde på oss. hungern tog emot för mycket så det blev raka spåret till söder för pizzaköp.
och ett där erbjöds det ett helt hav av olika pizzor, pastarätter samt sallader. och allt skulle tydligen vara gudomligt gott. därav stod jag där, tio minuter senare efter att alla andra beställt, och fortfarande inte bestämt mig. med endast en lätt sallad till lunch ville jag bestämt ha något matigare så salladen föll bort (smakade dock på kristins avocadosallad och den var bra god och proppfull!)
en riktig hederlig lasange med vitlök och grejer tipsade kristin om efter att hennes mor tidigare ätit den och njutit rejält. så kanske den. men samtidigt ville jag ha riktig oxfilé och en god bea. fast,  buffalo mozzarella och en god skinka vore ju även topp!

nej, det fick bli en italiensk specielpizza med oxfilé, färska grönsaker och hemmagjord bea till det. och som jag njöt. och himmelen vad mätt jag blev. en halv pizza slank i och en tredjedel till frukost idag *äckligt gott*
johan och lars beställde liknande pizza fast in an american way! tjock och med en massa fett. även det äckligt gott. men mätta och belåtna blev vi allesammans.

nu tror jag bestämt att det får dröja en eller två månader till nästa pizza. men gott var det.
och nästa vecka ska vi se till att bowla i sumpan också. det blir nog riktigt kalas. var ett bra tag sen sist och vad jag minns då vann jag över johan. om inte så var det inte långt ifrån i varje fall!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Då vill jag följa med?!

2010-01-21 @ 16:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0