ett fint avslut på 00-talet

jag är nu, sedan en halv dag tillbaka, hemma i stockholm. sedan onsdag förra veckan har jag spenderat kvalitetstid med nära och kära vänner uppe i lofsdalen där min vän linda har stuga. vi åt och drack gott, åkte skoter och plumsade i snön för att sedan värma upp oss i bastun. himla härliga dagar!

på nyårsafton tog vi det lugnt fram till sju tiden på kvällen. sov länge, tog en promenad, en öl eller två. sen kom fler gäster och vi satte oss till bords. och njöt, självklart.
när klockan väl slog 00.00 befann vi oss utomhus. skålade i skumpa och sköt raketer. precis som för två år sedan då vi också firade in det nya året där.

vi höll igång fram till femtiden innan vi kände att kroppen behövde vila. och vila fick den. resten av dagarna också. visst, vi var uppe till runt tre varje natt, så inga större konstigheter att vi som fram till 10-11 varje dag. men jag behövde det. verkligen. nu är jag utvilad, det känner jag. och att jag äntligen fått med mig hem en bäddmadrass ifrån farmor har inte gjort saken sämre. ack nej. första natten med bäddmadrass och jag sov som en gud, även om jag vaknade till en sväng då jag tydligen skallades med väggen.


ett samtal efter tolvslaget jag väntade fick stå för ett extra fint avslut på det gångna året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0