jobb på ingång?

senaste tiden har jag blivit lite lat av mig vad beträffar jobb tycker jag. under mitt första år jobbade jag första månaderna heltid plus extra minst 2 dagar i veckan. nu hamnar jag mellan 75%-90% på mitt vanliga jobb och knappt ens två gånger extra per månad!

visst, jag jobbade extra när det var julbord, men inte så pass mycket som jag hade velat. därför satt jag precis på facebook och tänkte starta en grupp där jag annonserar om att jag söker extra. vad som helst, när som helst. nästan. i samma veva mailade jag min chef och frågade om vi inte hade några kunder som behövde kvällsarbetare. sekunden efter ringer hon upp och skrattar.

det visade sig att hon har haft mig i åtanke beträffande just detta och ska nästa vecka sätta sig ner och prata om detta med en herre. en herre som sökte personal tidigare i veckan för att servera på gaygalan. men han hade inte hört av sig till henne utan andra i hennes omgivning - mycket dumt gjort. annars hade jag varit där. på gaygalan och gjort ett fantastiskt jobb! dock så skiljer ju sig detta från det personal center egentligen jobbar med. de arbetar ju mer med administrativt arbete som reception och så vidare, men det är ju aldrig fel att testa nya banor.

ett stort hurra!


får se bara vart detta leder för jag är i stort behov av ett extra arbete. foresta kan jag inte längre förlita mig på, oavsett hur mycket jag erbjuder mig att jag kan jobba. antingen går det inte in förr herr restaurangchef eller så stör han sig från en incident som inträffade någon gång förra året..

jag förklarar: jag städar undan i restaurangen efter att jag STÄNGT frukosten. just det, stängt! eftersom jag arbetade så hårt tog jag av mig skjortan och iklädd linne fortsatte städa. herr restaurangchef kommer in med sällskap som han ska intervjua inför ett arbete. han får syn på mig och ler snett mot mig och påpekar lite vänligt att det är rätt oanständigt att endast jobba i linne. visst, om det fortfarande var gäster kvar så ja! men jag hade som sagt stängt och låst allt. att han sen väljer att ha intervjun i restaurangen kan jag inte ha en jävla aning om.

efter denna incident, tror det var våren 2008, fick jag allt mindre pass. fick två pass i början av sommaren sen fick jag inga mer tider förrän i oktober. TACK för den känner jag. även fast jag långt innan sommaren sa att jag mer än GÄRNA kunde jobba, varpå han svarade "ja, men det ska du. i sommar blir det rätt mycket jobb"
jo, men man tackar! anställer sommarvikarier istället. dumt, mycket dumtt. och himla frustrerande. men tacksam är jag för att jag fick "börja igen" i oktober, fram tills nu. när jag var där förra veckan har han anställt ännu en ny som är en god vän till honom. mig skiter han i. det stör jag mig på. FÖR JAG GÖR ETT FÖRBANNAT BRA JOBB! sliter som ett djur när jag är där. och äter som ett djur, men det går liksom dubbelt upp. jag måste ju väga upp all energi jag gör av med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0