varför ska det vara så jävla svårt

jag har nog, tror jag, bestämt mig för att kryssa bo i london på min lista av vad jag vill göra. vid närmare åtanke är det inget jag vill göra härnäst. kanske senare, längre fram, men inte just nu. jag lever och sliter här i stockholm för att en dag förhoppningsvis få möjlighet till att se mer av världen, få utforska större delar. en längre tid. en längre semester. där jag slipper slita. något jag definitivt skulle få behöva göra i london för att kunna få resa i framtiden.
åker jag till london kommer alla pengar gå åt till att leva i just london. inget mer. inget utöver.

därför lutar det åt att jag stannar antingen här i sverige och försöker jobba häcken av mig så mycket som det går. verkligen börja spara på riktigt. inte spendera i onödan. det kommer bli tufft. riktigt tufft. i varje fall med tanke på att jag måste finna någonstans att bo. och jag letar ju inte boende själv så jag måste ju ha det åtanke också.

för så här ligger det till:
bestämmer jag mig för att åka till norge i stället och jobba häcken av mig för att spara till en längre resa till vintern så ska jag i sådant fall flytta i mars. i och med det måste jag säga upp mig i december. men ja letar ju boende nu nu nu och då för minst ett halvår framöver. finner jag boende blir jag fast, även om jag gärna vill till norge. därför är hela boende situationen så JÄVLA svår. eller, jag måste inte hitta ett boende för ett halvår, men det är för det jag letar. hade varit mycket lättare om jag bara bestämde mig för att i mars ska jag åka. men det är saker som måste redas ut innan dess. FAN!

Kommentarer
Postat av: k.

Jag åker till Norge i mars om du gör det.

2009-10-16 @ 15:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0