planering, på riktigt!

jag har nu börjat, fast väldigt smått, få ett måldatum. ett datum för när jag ska göra min nästa grej. fast tja, inte riktigt då. har mest spånat lite löst för mig själv om vilka olika riktningar jag kan ta och har kommit upp med ett fåtal..

mitt första mål är i alla fall hugget i sten och det är att jag flyttar idag, måndag. jag tackar & bockar för mig och tackar samtidigt oerhört mycket linn & sebastian för att jag har fått ockupera deras soffa de senaste tre månaderna! och tar mitt pick&pack och flyttar fem minuter bort (med pendeln-trafiks-hastighet det vill säga) till sundbyberg och blir kombo med SANNA!
har ännu inte fått tillträde till min & niklas lägenhet, som också den ligger i sundbyberg men på andra sidan av järnvägen, så löser det med att bli roomie med Sanna. kommer bli galet och mysigt! dela på en liten liten etta och det största + är att jag slipper pendeltåget! jippi! bättre kommunikation - here I come!

i vår sen kommer jag antingen stanna kvar i stockholm och fortsätta med mitt liv som receptionist/servitör för att tjäna ihop pengar till framtida långresa. eller.. så tar jag de pengar jag sparat ihop och tar mig en tripp till New York med en kär vän för cirka tre veckor. på en sådan resa planerar vi (i varje fall jag) att finna mig en rikjävel som vill behålla mig kvar i USA och göra mig lycklig. det tror vi på.

eller så tar jag pengarna och sparar till en backpacking i sydostasien med två prospekter nästa vinter. eller, en jorden runt som jag är GALET sugen på. kommer ju bland annat att ha en isabella ståhl att hälsa på USA. en jessica på nya zeeland och nu senast såg jag en annan vän i australien! ja, here I come säger jag bara.
eller en liten tripp runt afrika?

annars kan jag ju alltid säga adjö till sverige nu här i sommar och åka till norge för att jobba häcken av mig. men dit vill jag ju inte själv. och nu när jag har så mycket fina vänner på nära avstånd, en del i stockholm och en hel del även i uppsala, så vore det ju dumt att missa på det. det är ju trots allt i deras närvaro jag är som lyckligast just nu har jag märkt. jag behöver mina vänner mer än man kan tro.


längre fram så kanske jag har ett projekt tillsammans med bästaste kerstin som vi ska få sponsrat hade vi tänkt. för tillfället väldigt mycket i startgroparna och mycket har inte diskuterats, men ämnet finns där!


ja, livet är hårt. svårt. man måste bara våga.


Kommentarer
Postat av: Isabella

Jag röstar för jorden-runt-resa och en påhälsning av Isabella Ståhl! :D

2009-11-30 @ 18:59:24
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: K.

Jag röstar för Norge + backpack för då har du ju mig som sällskap! ;) Vill inte sticka själv till landet i väst!

2009-12-02 @ 16:20:20
URL: http://todiscovertheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0