ett steg i rätt riktning

i förrgår, närmare bestämt måndags, var jag ledig. denna ledighet tog jag tillfälle i akt för att träna. yeah, you heard me! e x e r c i s e ! och fan så bra det kändes. sen sist jag någorlunda höll igång, då vi bodde i ulriksdal, har jag mest legat på latsidan i och med att det varit sommar. sommaren innebar frihet till att träffa nya människor, inte tänka så mycket och bara njuta. och njuta gjorde jag.
men nu ska det bli en ändring.

på kvällen tog jag pendeln en station till sundbyberg där mina kära vän sanna bor. vi tog en promenad på en timme och såg biggest loser. vi tog i hand först och främst på att vi aldrig ska tillåta oss själva att bli överviktiga men gjorde även slag i saken att vi ska banne mig pusha varandra och ta promenader tillsammans. ärligt talat behöver man en sån vän som sanna som är villig att arbeta med en. lova en grej och följa upp det sen. och det tror jag sanna kommer göra - det vet jag att sanna kommer göra.

så tack sanna för att du är min vän och att vi hädanefter inte tänker ligga på latsidan utan ta tag i vår dagliga motion och move these fat asses! *ironisk*

.... igår blev det dock bara en kortare promenad för att möta johan och idag vet jag inte ens om det blir någon över huvudtaget då jag legat hemma med huvudvärk hela dagen :(

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, du är för underbar. Jag saknar diiiiig och jag vill också gå ut och gå med Sanna och dig varendaste dag. Fan ja!

2009-11-11 @ 23:05:46
URL: http://lagfesten.blogg.se/
Postat av: Sanna

JA, banne mig ska vi göra nåt åt saken.. Fast pusha mig gärna mer. Efterrätt o smågodis på jobbet igår, och pannkaka på första jobbet :P Suck!

2009-11-13 @ 16:12:01
URL: http://sannaarfstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0