bonding med foresta gänget

för någon vecka sen, en fredag klev jag som vanligt upp strax innan sju för att jobba. denna vecka på vingruppen på regerinsgatan - mitt emot där jag bodde i somras. alltid undrat vad för slags företag som fanns i huset på andra sidan. nu vet jag ett av dem.

när klockade vandrade över till 1700 begav jag mig till Scandic Continental för att möta upp alla som jobbar på Foresta och ha lite "utbildning" - lite allvar men mycket skoj stod det på flyers uppsatta runt foresta.
det började med lite info sen en uppgift som gick ut på att rita av vännen man blivit tilldelad sig. samt ställa fem frågor som kretsade kring siffror, t.ex:  hur många syskon har du? hur länge har du jobbat på foresta? etc. det var ju lärorikt. vissa människor visste jag inte ens jobbade där, så det var spännande.
en sista övning vi gjorde efter det var att stå på ett led i backar, helt random, för att sen gruppera oss i bokstavsordning. och självklart utan att någon ramlade ner från backarna. vi hade en liten slackers i vår grupp som inte brydde sig så mycket om hela grejen och fuskade men tydligen så vann vi ändå. GRATTIS TILL OSS!
efteråt avnjöt vi en god buffé och minglade lite. rätt trevligt. gratis är gott, oh ja.

när ett par vinflaskor hade tömts begav vi oss vidare till upplandsgatan 2 där en av kockarnas vänner skulle dj'a. trance/techno och det var bra. billig öl är aldrig fel heller. stannade ett tag för att sen bege oss till paradise - jag, viktor & julia. julias första gång och hon hade himla trevligt! likaså jag men efter en timme eller så kände jag att det började sina lite. julia tog farväl av oss och begav oss hemåt medan vi andra maXade. och vilket jävla tjatter. haha. alla människor kan minst sagt shocka en.


bondade med foresta gänget gjorde jag i varje fall. riktigt kul. dock så var den grundläggande tanken med hela kvällen "kommunikation". vi skulle lära oss att kommunicera bättre på jobbet, med varandra. med mina kollegor gör jag definitivt det hädanefter, förhoppningsvis, men måste ta ett snack med min chef. lite less faktiskt. ganska rejält då det inte förs en öppen dialog om mig och mitt arbete. har nämligen fått mindre pass och såg att det skulle vara ett stort event en kväll, när det står tider skrivna på en hel del "extrapersonal" men ingen på mig. det gick liksom ingen tanke på att fråga mig om jag kunde jobba? otroligt tröttsamt faktiskt. lika var det i sommar, eller, innan sommaren när jag lovades massa extra pass "för i sommar kommer det bli mycket jobb". TJENA! fick typ ett pass i maj, sen inget mer på HELA sommaren. även fast jag ringde in och sa att jag kunde jobba. likaså elin & viktor sa att jag kunde jobba och att de ville jobba med mig - svaret de fick att "ja, men det ska vi fixa". TJENA IGEN!
less. less. less. så här ska det bli ändring, förhoppningsvis, när jag väl får tag på min chef och prata med honom. vill gärna ta det öga mot öga också..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0