T Y P I S K T !

ja, en jävla massa typiskt faktiskt.

det hela började i morse när jag kom till jobbet idag (LRF Media) - JAG KOM INTE IN!
eller, ja, på sätt och vis. kom in genom första dörren där min nyckel funkade helt utan problem - var bara att stiga på - välkommen! men andra dörren, åh så den krånglade.
det ska bara vara att föra magneten mot panelen och dörren öppnas, men nej. det blir grönt men blinkar och jag tar för givet att jag ska knappa in koden. knappar in koden och inget händer! absolut ingenting, förutom att det efter ett tag blir rött. försöker några gånger och det blir samma sak.

lite pisst går jag ut och tar ett en sväng runt kvarteret då klockan var innan åtta (kunde ju vara så att den inte gick att öppna förrän åtta eller åtminstone lite närmare åtta - så dum var min tankegång)
kommer tillbaka strax innan åtta och genomför samma procedur och självklart utan resultat. som tur är kom en annan som jobbar här och öppnade upp, dock fick han knappa in en kod och av det jag såg i ögonvrån var det inte samma kod jag hade...

andra typiska grejen är att emelie ligger hemma sjuk och kan därför inte komma i helgen! så jävla tråkigt och typiskt! men vi bestämde oss för att försöka sikta in oss på nästa helg ist.

för att lösa min tråkiga och ensamma helg så hörde jag av mig till Foresta där jag tidigare tackat nej till att arbeta nu på lördag (eftersom jag skulle ha sällskap av emelie). tiden hade ännu inte blivit tillsatt så jag hoppade på chansen direkt!
upptäckte efter ett tag dock att vi bara är tre stycken som ska jobba (hade förhoppningar om att det var någon större tillställning)
trodde bl.a. att viktor skulle jobba men nej då - han ska se melodifestivalen och supa! jag vill också!
så det var ju ännu mer typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0