lunch + plask = dålig kombination

Trodde mig få en arbetsfri dag idag då jag inte ha blivit tilldelad något projekt, men se, så blev inte fallet.
kvart i åtta, en fem minuter efter att jag bestämt mig för att kliva ur sängen, ringer de och säger att jag ska till Idrottens hus (där jag var på upplärning igår). Var bara att klä på mig och åka - utan frukost, lunchlåda och tvätt hela lägenheten (hade tvätt tid mellan 07.00-13.00 som jag tänkte utnyttja!)

Sagt och gjort. Kom fram till Tekniska Högskolan halv nio (efter att bussen var försenad närmare tio min) och till jobbet någon minut efter det bara. Damerna blev förvånad att jag kom med så kort varsel - det borde väl vara ett plus som de kan rapportera till mina chefer!

Märker att jag kommit av mig lite då  egentligen ville beklaga mig över min lunch.. gör ett nytt försök.
Det är ett förbannat snöväder som i sin tur bidrar till ett förbannat slask! Åh, vad jag hatar slask - nå grymt. Hade som sagt ingen matlåda med mig och började därför promenera vägen ner mot Tekniska Högskola i förhoppning om att hitta ett trevligt lunchställe.. Gick och gick, bland lägenhetsbyggnader utan några fik eller dylikt i markhöjd. Tog mig förbi Grev Turegatan, Sturegatan för att slutligen komma till Karlavägen. Gick längst den söderut och fann ett någorlunda behagligt fik. Saken var den bara att beställningen tog hundra år då uppkopplingen till banken var seg så när klockan närmade sig 12:35 fick jag maten serverad. Efter tio minuter och lika många tuggor (stora sådana) traskade jag ut ur fiket. Fortfarande blöt sen min promenad i hunger och stress. Närmaste t-station var Stadion fast nästkommande tåg dröjde 7 minuter så jag gick ist. Mer slask med andra ord.

Blöt och litet frusen kom jag fram precis innan ett. Det gjorde jag bra. 13:05 satt jag redan och kopplade folk hit och dit.


Kommentarer
Postat av: Veronika

Haha, blir jag någongång chef vet jag exakt vem jag ska anställa. Ambitiösa jävel!

2009-03-11 @ 13:37:59
URL: http://veronikabackman.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vilken dag Jacke! Men Sverige i sommar låter toppen. Då kan jag ju besöka dig närsom jag är i Stockholm. Och du mig när du är hemma på besök :D

2009-03-11 @ 18:08:32
URL: http://sannaarfstrom.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vilken dag Jacke! Men Sverige i sommar låter toppen. Då kan jag ju besöka dig närsom jag är i Stockholm. Och du mig när du är hemma på besök :D

2009-03-11 @ 18:08:48
URL: http://sannaarfstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0