idag: problemlösare

idag var jag uppbokad på LRF Media och hittills har jag löst två "problem/fall".

en äldre man hade beställt ett båttest men som slutade mitt i en mening. rnigde runt lite och fick fram rätt person som han skulle vända sig till.
ingen direkt världslig lösningen men jag skrev ett fint litet mail till herren i fråga som jag tyckte var fint utformat. lite plus i kanten.

sen var det även en dam som ville beställa tre nummer av Allt om Kök & Bad. jag började med att leta i lagret (där de vanligtvis finns) men fann inge. it's a bit tricky nu så att säga då alla redaktioner håller på att flytta och därav packar ned alla gamla ex. av tidigare nummer.
hur som helst sa jag att jag skulle göra mitt bästa för att leta fram de nummer hon sökte och vad gjorde inte herrn då?
- jo, han hittade dem! alldeles intill repan stod lådorna!
så nu har jag precis frankerat dem (ja, på lunchen) och gjorde dem klara för budning!


i am so good.
dessutom har jag fixat konto på lastfm.se så jag kan lyssna på bra radio. förmiddagen har haft tonerna depeche mode & anna ternheim. me like.


update: letade just upp en besöksadress på hitta.se för att vägleda en moderedaktör. det var ju himla snällt av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0