dag tre - iPhone

oh no! var in på telenor idag & kollade på en iPhone. shit vad det kittlar i fingrarna! sitter här nu och jämför telenors respektive halebops abonnemang till iPhone.

jag resonerar såhär: jag behöver ett nytt abonnemang då jag känner mig väldigt restricted vad gäller de samtal jag gör. visst, jag klarar mig på en telefonräkning på endast 200 kr i månaden men då ringer jag inte för så mycket som jag skulle vilja, och känner att jag behöver.
de flesta av mina vänner, iaf hemma i skogen, har halebop och därav ringer jag gratis. men när det sen gäller samtal som rör sig kring stockholm existerar inte halebop och därav inte gratis samtal. känns som om jag börjar "växa ifrån halebop" nu.

oavsett om jag väljer telenor eller halebop kommer telefonräkningen hamna på kring 500 lappen.

fördelen med halebop blir den att jag ringer gratis inom halebop men till alla andra nät för 0.66 kr/min. samt att jag sms:ar gratis.

fördelen med telenor är att jag får en pott på 299 kr att både sms:a & ringa för där minutpriset är 0.29 och ett sms för 0.29 kr (enligt hon inne på affären, men enligt hemsidan 0.69 kr/sms)


men å andra sidan känns det förjävligt att binda upp sig två år framöver, oavsett vilket abonnemang jag väljer.
om jag väljer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0