dag fyra - investering

gårdagen var väl inte helt riktigt bra ur budget-synpunkt men jag ser det som en invistering. jag har den enkla bortförklaringen att jag måste kunna få röra mig fritt vad gäller samtal. jag har ingen hemtelefon (där man kan få till riktigt bra minutpris) och bara en mobiltelefon men efter iPhone inköpet har jag nu two-in-one!
jag fick ett riktigt låg minutpris (jämförelsevis med halebop) och det är väl den största anledningen till att jag tecknade nytt abonnemang. visst, jag blir uppbunden i 24 månader, men det tar jag mig råd. jag får ju ffs en ny telefon på köpet, en som jag suktat och trånat efter en längre tid. och en som garanterat platsar i min i övrigt apple-kollektion.

fars ord var väl det som fick mig att köra på det:
- unna dig!

han ansåg att jag gjort så bra ifrån mig nu under tiden sen jag flyttade hem ifrån så jag kunde allt passa på att unna mig. och det gjorde jag!


idag är det våffeldagen
och efter att ha läst en artikel på DN om ställen som serverar våfflor idag känner jag mig riktigt sugen att ta tur ut. men icke sa nicke. gårdagen blev allt för dyr. får se om jag har alla ingredienser hemma så jag kan göra mig mina egna våfflor. never happened before!



Kommentarer
Postat av: Isabella

Såå rätt Jakob! Pengar är till för att spenderas. De kan ju inte bara ligga och ruttna på ett konto eller i en plånbok! Usch, hemska tanke.

2009-03-25 @ 18:38:15
URL: http://iisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0