dag ett

hade min första budgetdag idag, och hittills har den varit bra. tog mig en långpromenad in till stan för att rensa tankarna lite och tänka igenom vad det är jag egentligen gör. en hel månad.

det sviktade lite när jag insåg att linn hade ljugit för mig. hon sa att hon skulle komma med bussen halv tre. halv tre står jag på station och väntar på henne. och ingen buss där. inget om bussen ankomst står på skärmen heller. då blev jag lite less och insåg att jag måste vänta, med andra ord: inte göra något och då finns det tid för mycket suktande. övervägde därför om jag skulle inhandla en smoothie (hade ju trots allt gått nästan en mil!) för att ha något att göra under väntanstider.
men nej, där stod jag emot. inget inhandlande här. budget var det ju..

det kommer bli tufft det här känner jag. ska faktiskt åka och sola ikväll med linn. men det hade vi lovat varandra att vi skulle göra en gång i veckan framöver, innan jag bestämde mig för att leva budget. dessutom tar jag pengar från min spargris (pengar jag annars inte har räknat in i min budget) så, ingen större skada skedd va?
linn reaktion när jag föreslog att vi skulle sola var ju att direkt klanka ner på mig. skratta åt mig. "skulle inte vi leva budget?!"
- jo, vi ska. på vårat sätt.

update: var nästan så att jag köpte en glass efter soltamej! men nej, jag bestämde mig att det inte var värt. dessutom blir man ju tjock av glass! haha. köpte saker jag var i behov av ist, så som; smör, fiber havregryn & EKOLOGISKA russin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0