BUDGET!

jag har kommit till insikt. jag har inte samma pengar att röra mig med längre. förr hade jag ett rätt så välbetalt jobb + ett extra jobb där jag jobbade någorlunda mycket per månad.

nu ser min situation ut sådan att jag jobbar 75%, med en lägre lön, utan något vidare extra jobb. på foresta jobbade jag förra månaden tre pass vilket kommer generera ca. 900 extra i bössan. förr kunde jag räkna med åtminstone 3000 extra, not any more! (för tillfället lever jag på min SPARkonto där jag alltid, alltid haft pengar. efter denna månad kommer de vara slut! HOW THE HELL SHOULD I SURVIVE THEN?!)

så min plan lyder...

- no more shopping! det har verkligen gått överstyr. under tiden jag var arbetslös shoppade jag konstant. & då försvann pengar. nu överdriver jag, men saker köptes, det gjordes det.
- VIT månad ska jag ha. började denna helg. ingen alkohol intogs överhuvudtaget! & framöver ska jag inte ut på krogen (om man inte någon annan står för notan vill säga *hihi*). utan det blir till att ha bänka sig framför tvn direkt efter jobbet & inte gå därifrån förran söndag kväll. ett måste är såklart TV4. bäst jag börjar plugga in tv-tablån, programledare, debatter etc. så jag kan göra mitt bästa på att svara på samtal. oj, vilket jobb det kommer bli. en massa robinson kommer det absolut bli.
- dra ner på fikand/ätandet ute. igår, när emelie var här, hade jag bestämt att vi skulle äta på vurma, på kungsholmen (finns även i vasastan & på söder), då jag snubblade över deras hemsida & insåg att de hade enormt fräscha mackor. dessutom har de blivit döpta till bl.a. ragata, pingla, fräsching, snyggve etc. lite festligt! hur som helst kom vi till fiket & det var fullt med folk! det gick knappt att stå i kö. himla trist då jag såg fram emot min "sista" måltid ute - jag kan säga så mycket som att det slutade med en lunch på 7eleven! SÅ NO MORE FIKA!


sen har jag väl inte planerat så mycket mer. men tufft kommer det bli! jävlar anamma ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0