stockholm en midsommar

en stad som aldrig sover hade jag föreställt mig stockholm. likt new york fast fan så mindre. men det visade sig vara fel.
idag skulle jag ut och leta upp en minneskortläsare då min kamera är DUM I HUVUDET så var i princip alla affärer stängda. NK- och Souk gallerian var öppen, inte mycket mer. att de har stängt även imorgon gör inte saken bättre!

för att döda den här dagen ännu mer hugrade jag i kläder. ett par sandaler ala gladiatorstuk (linn hates it - I loves it!) samt en skinnjacka, second hand. grymt snygg. men en tusenlapp fattigare blev jag. äsch, fick tillbaka på skatten och vad lever man för om inte för att vara snygg 24/7?


nej, ta och städa lite till och invänta sällskap. med ett glas rosé i handen ska det här bli en ypperlig kväll, natt & morgon. jag har minst sagt besämt mig för att vara vaken en väldigt lång tid framöver. det är ju ändå årets ljusaste dag idag, eller hur var det? varför vara sämre och släcka lampan?

SKÅL var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0