nu kokar det här

ojoj! vilken hastighet tror ni min hjärna speedar på nu egentligen? tankarna far fram och tillbaka, fram och tillbaka och orsakar ORKAN.

livet är inte lätt. nu för stunden letar vi lägenhet till hösten och det är väl inte det lättaste. ska iväg och kika på en lägenhet idag efter jobbet i hammarby sjöstad. rätt så stor och fräsch men förbannat dyr kan jag tänka mig. ska vi ta den lär vi ha en till med oss som vill hyra. NÅGON? alla intresserade tas emot med öppna armar.

sen är det ju även så att jag vill ut och resa till våren. helst jorden runt. först måste jag spara pengar och då måste jag jobba häcken av mig. hade tänkt göra det nu i sommar på foresta men de har knappt nå tider till ordinare personal (påstår dem iaf) så det blir inget av det.
provjobbade ju på sportbaren på söder men deras säsong drar inte igång förrän i mitten av augusti typ så det hjälper inte heller. men hoppas innerligt att jag får jobba mycket där då! I NEED THE CASH! och dricks får man, det gillar jag. dessutom ligger det nära om vi flyttar till hammarby sjöstad. bra bra.

men går även i funderingarna om att ta ett säsongsjobb i norge. linn är lite inne på det och det börjar kännas lockande. har snart varit i stockholm i ett år nu och det räcker. man måste ju se mer av världen! fast jag har absolut inget emot om jag blir kvar i stockholm, nej nej. det är ju trivsamt.
hur som haver, ett säsongsjobb i norge vore perfa! fett med cash och herrn är ett steg, ett STORT STEG borde kanske tillläggas, närmare sin resa till våren. saken är den bara att de flesta säsongsjobb som jag kikat på (dock inte i norge utan i övriga världen på massa kryssningsfartyg, skidorter i alperna etc) startar i november och jag hade mer siktat på en flytt efter nyår. i januari där någon gång. mest för att om vi får den här lägenheten så skriver vi kontrakt till nyår...
och sen vill jag gärna ha tid på att fundera. forska lite i saken. jag får ju fast anställning (förhoppningsvis) på mitt nuvarande jobb i september.. sen är det ju uppsägningstid på tre månader också.. i så fall innebär det att jag ska säga upp mig i augusti.. DET ÄR JU SNART!

fan det här blir för mycket alltså..

Kommentarer
Postat av: Emmy

Äntligen någonting att följa :) TACK!

2009-07-10 @ 12:01:44
URL: http://emmyeriksson.blogg.se/
Postat av: KAJSA

Hej Kakan! =) Tänkte bara säga att du antagligen har en månads uppsägningstid (om du varit anställd mindre än 2 år) =) Så du vet att du inte har så bråttom om det skulle vara så =D

Hur är det annars? Hittar ni någon lgh? =)

2009-07-17 @ 20:11:52
URL: http://ekgc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0