mitt lilla sommarjobb

tanke var att jag skulle spendera större delen av sommaren på ett företag fem minuters promenad därifrån jag bor, men när man jobbar med bemanning måste man vara beredd på att hoppa runt endel.

fördelen med att ha jobbet vid hötorget, förutom närheten då, var arbetstiderna. jag skulle endast ha arbetet deltid, dvs. 10-14 varje dag. måndag-fredag. fast fortfarande fått betalt för 75% (vilket är min garantilön) hade uppskattats MYCKET. utgång varje kväll? ha. nästan så. nej, men mer sol & bad hade det definitivt blivit. endast badat två gånger nu i sommar. på tok för lite.
hur som haver så blev det Strix istället. och jag gillar det. faktiskt. tjänsten här är heltid, men då det är sommartider så kommer jag inte upp över 75%-tjänstegörande så det blir inga pengar i kassan här. vilket är jävligt synd för dem behövs. OM de behövs. jag har däremot fått finfina arbetskamrater. och en helt ypperlig arbetsmiljö - hammarby sjöstad. så fruktansvärt fint. många härliga promenader i sommarsolen och endel "lapa-sol-på-kullen"-luncher. jag gillarT!

kan även erkänna att jag efter ha varit här mer och mer börjat fundera på min framtid inom film & tv. det är där jag vill vara. får se om jag tar tag i kragen och gör något åt saken. fan inte lätt nu. får fast, förhoppningsvis, from. september. och det är ju en merit i sig. första fasta anställningen. men då ska jag kräva bättre betalt. det här går inte. jag går inte runt. måste se til att få ett långtidsuppdrag eller liknande. inget jag kan styra över dock.
fick precis reda på att jag ska på upplärning på Länsförsäkringar efter att jag slutar min runda här. sista arbetsdagen på Strix blir den 4:e augusti. fyra veckor har gått, två & en halv kvar.
åter till länsförsäkringar - där är det enbart växel. och ganska intensivt arbete. samtal efter samtal. inget surfande där inte. och rätt många bokningar har de där också så då kanske jag kan komma upp 100% arbete lättare. på gärdet ligger det, vägg i vägg med tv4 så jag får hoppas på många bokningar både på tv4 och länsf. fast helst tv4 där det är mer kundtjänst. då utvecklas jag mer vilket inte skadar.

kan bara tänka mig hur jobbigt det kommer vara med non-stop samtal om folk som inte vet vilken avdelning de ska prata med & då ska jag behöva luska ut det. ska åka på möte på lnsf. nästa tisdag tror jag. de vill alltid träffa de som ska komma på upplärning. i'm gonna show them!

Kommentarer
Postat av: KAJSA

http://surveys.polldaddy.com/s/D8EE7F74320A6C2A/

2009-07-24 @ 15:55:32
URL: http://ekgc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0