kontraster

jag och linn letar nytt boende för tillfället. lägenheten i stan har vi fram till den sista augusti sen flyr vi igen. till ett nytt bo.
eller, nygammalt. efter att ha insett att det har gått åt en hel del pengar den här sommaren så flyttar vi till sebastian en månad. vi bodde där i tre veckor innan vi flyttade in till stan och det funkade. då lär det funka nu också.

dock har man gått och blivit lite bortskämd. med gångavstånd till allt, verkligen allt, så känns det inte riktigt lockande att behöva ta pendeln 13 minuter in till stan varje gång. visst, 13 minuter tänker ni men när det är pendel så är det slitsamt. den går väldigt sällan på kvällarna, en gång i halvtimme fram till tolv typ. ofta är det förseningar & andra problem.
dessutom så nu när jag fått nytt extrajobb på sportbaren på söder kommer det ta mig en timme att ta mig hem från jobbet på nätterna. kvällspassen jag kommer jobba (hur ofta vet jag dock inte) är mellan 18.00-01.00 och ska man upp och jobba dagen efter tär det på en.
'
men en två månader lär jag klara av. eller, KLART jag gör, men jag hade ju hellre sluppit om man säger så. helt klart.

så till hösten byter jag ett eget rum, i en stor trea, med balkong, mitt i stan, till en bäddsoffa i ett vardagsrum i spånga. men det bästa av allt är att vi kommer spara in pengar. visst, inte en hel förmögenhet men med tanke på att jag sprätt alla mina pengar (nästan allt på spar också..) så måste jag verkligen börja spara igen.


nu ni, nu ska herrn ut och flyga nästa år. banne mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0