i tid till jobbet? -javisst

hade bestämt mig för att ta tunnelbanan tio minuter tidigare igår för att hinna vara på plats och fixa det sista innan robinson frakten skulle hämtas. tog tunnelbanan, bytte till tvärbanan i gullmars men sätter mig på FEL tvärbana! förbannat nog så kommer både den mot Alvik (fel håll) och den mot Sickla (rätt håll) in samtidigt och utan att titta sätter jag mig ner.. på den till Alvik! upptäcker mitt misstag efter två stationer och som tur var behövde jag bara vänta i två minuter innan nästa kom.
till kontoret kommer jag 08:59 istället för 08:45 som jag hade tänkt! hur som haver är växeln igång 09:03 och första samtalet kommer inte in förrän en kvart senare eller så. TACK.

idag, alldeles precis nästan (för dryga timmen sen), fick jag en mycket värmande kommentar från Simon (i Design Simon och Tomas). det första han säger när han kommer in är "lovely telephone-voice" (efter att ha besvarat hans samtal ett antal ggr)
det var väl snällt?

haha, fast jag fick iofs en annan kommentar gällandes min röst idag också. efter att jag svarat med hälsningsfrasen "Välkommen till Strix Television och Modern Studios" säger sig personen på andra sidan att det var en telefonsvarare som pratade och uppfattade inte att jag svarat.
... hur ska man tolka det? datoriserad röst? vänlig? tom?
i dunno.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag tror det där verkligen är ett jobb som passar dig. :) Låter grymt skoj och din röst skullej ag gärna vilja höra i kundtjänst :)

2009-07-04 @ 11:55:48
Postat av: Veronika

Åh...jag vet precis vad du menar. Men du är ingen maskin, du är en Jakob! Och jag tror på Simon. Du har nog en "lovely telephone-voice". PUSS

2009-07-04 @ 20:30:29
URL: http://veronikabackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0