en investering.

i vintras impulsköpte jag en kamera. jag letade fram en bra & prisvärd och inom en timme hade jag beställt den. lika så blev det igår, men denna gång en extern hårddisk.
visst, jag har gått i tankarna om att skaffa mig en en längre tid nu men aldrig riktigt forskat i det. hårddisken som kom med min mac ligger på 80 GB (otroligt lite, jag vet) och den är så gått som fullt. bokstavligt talat. tror jag har 2 GB kvar. skrämmande lite, datorn börjar bli rätt seg.

men nu, nu ska det bli ändring. till att börja med så köpte jag kameran från första början i vintras för att jag vill dokumentera mitt liv. jag vill ha minnen. minnen jag kan se, spela åter igen och förvara. sen jag fick kameran i min han har den varit med en hel del, tills minneskortet pajade. när det vaknades P&L köpte jag mig ett nytt minneskort och det dokumenterades hejvilt!
en hel del filmer blev det (något jag veeerkligen älskar!) och de tar ju som sagt en bra plats på hårddisken också. efter den överföringen till datorn blev den så gott som full. och då har jag fortfarande 4 GB med minnen från det andra minneskortet som fortfarande ligger och skräpar utanför datorn. med den tanken kan jag helt enkelt inte leva med. jag måste få leva med mina minnen, leka med dem, klippa & klistra.

så därför köpte jag mig denna externa hårddisk. med 500 GB i minne. det lär ju räcka ett tag med tanke på hur ofantligt många minnen jag har på ynka 80 GB nu. jag är så lycklig.
nu kan jag ÄNTLIGEN ta tag i mina videosnuttar, klippa sönder dem och klistra ihop i nya fina mönster. det ska bli så vackert. och tid kommer det ta, men värt det.

jag såg en hel del film montage igår och jag blev så oerhört inspirerad. nu måste jag också fånga de små små ögonblicken som blir till de stora stora (om inte största) minnena. banne mig!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Bra initiativ! :) Min externa har räddat mig då min dator återigen har strejkat

2009-07-09 @ 17:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0