en fika, ensam

linn efterfrågade sällskap över lunch - sagt & gjort befann jag mig på centralen strax innan ett med cv:n & deora i väskan. mötte upp linn för en kort visit och lite friskluft innan jag begav mig vidare. med vidare var det egentligen tänkt hem, men så blev inte fallet. här ska söka jobb.
ringde ett samtal till ett café där jag sökt jobb men kontaktpersonen satt upptagen så jag lämnade namn & nummer. därpå bestämde jag mig för att ta mig en lite längre promenad till söder för att se ut ännu fler hemtrevliga krypin att söka jobb på (inte för att caféet jag sökt jobb på är så hemtrevligt då det ligger i ett öppet butiklandskap i PUB-gallerian).

...av någon anledning söker jag mig till jobb på café. kanske är det utav den enkla anledning att det verkar vara ett lättsamt jobb i en förhoppningsvis lika trivsam miljö. eller är det på grund av det stora urvalet? saken är bara den att på grund av att det finns caféer vart man än vänder sig blir det lite overwhelming. det blir för mycket att välja på helt enkelt.

hur som helst kom jag endast till gamla stan där jag bestämde mig för att leta ett mysigt café att undersöka. gick in på Café Minuer där jag nu sitter i skrivande stund. tidigare avnjöt jag en latte & bärkaka i sällskap av The Alchemist av Mark Illis. och vad beträffar jobbsökandet har jag inte riktigt kommit dit än.
tänkte att jag skulle skriva ett butiksanpassat ansökningsbrev och därefter jaga jobb på den fronten. tänkte även här i veckan kontakta något inom omvårdnad, äldreomsorg. här ska det fås jobb.


har till min nackdel upptäckt att jag inte har något mottagning här nere på cafét och har nog därför missat samtalet från cafét. får ringa igen när jag reser mig för att vandra vidare eller imorn.
nej, ett ansökningsbrev var det!

Kommentarer
Postat av: Isabella

Ja! Tänk vad bra det skulle vara. Kan inte någon bygga en assnabb väg mellan Stockholm och Oslo?! :) Då skulle iaf jagbli glad.

2009-02-11 @ 22:36:30
URL: http://iisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0