flytt flyt flytt!

här händer det grejer! eller, har gjort iaf.

den sista november flyttade jag som sagt in till sanna. det gick bra och johan hjälpte mig vilket jag är oerhört tacksam för! bra vän det där.
grejen är den bara att så fort vi lastat in allt i sannas lägenhet bestämmer jag mig för att ringa L som har tvåan som jag och nick gått och väntat på sen första november. får fatt i karln och besked om att han precis kört ner alla sina sista grejer till göteborg där han i sista minut fått tag i en lägenhet. så då var det bara att förbereda för nästa flytt på fredagen (jobbade dubbelpass de kommande dagarna). YES!ÄNTLIGEN!

sagt och gjort. jobbade häcken av mig den veckan och på fredag blev det lite lite flytt. kom på att det inte var så smart att flytta alla grejer då städhjälp och sängar skulle komma ner på lördagen så det blev mest slapp hos sanna. upp tidigt som attan på lördag för att jobba frukost medan nick och hans familj storstädade lägenheten. inget mig emot ;)
kom hem och såg så fint de hade gjort! oerhört tacksam.
sen var det ju bara problemet med möbler. L hade fått tag i ett första handskontrakt nere i GBG så möblerna som egentligen skulle ingå under hyrestiden fanns därefter inte där. tack och lov fick vi köpa linns gamla soffa som vi haft i vår första lägenhet. och sängar körde som sagt nicks föräldrar ner.
for därför till IKEA för att endast handla det mest väsentliga men ändå översteg prislappen på över två lakan. IKEA ÄR EN FÄLLA! men vi köpte faktiskt bara saker vi behöver så..

nu, en vecka efter att ha bott här har vi verkligen fått i ordning det mesta. vi har äntligen fått upp våra klädhästar också - de jag egentligen endast åkte till IKEA för att köpa, men som självklart inte fanns inne just då. typiskt. MEN NU HAR VI DEM! och fint är det. behöver dock mer galgar och det ska inhandlas! snarast.


Kommentarer
Postat av: Isabella

Bilder? :D

2009-12-11 @ 12:04:35
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Isabella

Nice! :D Tack Jakob!

2009-12-11 @ 13:05:34
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Sanna

Snyggt! Satsar på att få se det irl på måndag :D

2009-12-12 @ 19:07:47
URL: http://sannaarfstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0