promenadernas dag

vi fick en sallad för liten levererad till jobbet idag så jag var tvungen, precis när jag gått på lunch, att ta mig till nk-passagen förbi coffeehouse by george för some pickup! eller, tvungen var jag inte men jag tog på mig det - vem tackar nej till en promenad i sånt fint väder som erbjuds idag?
på köpet fick jag med mig två sallader tillbaka till kontoret och nu står en, med kräftor, nedpackad i en påse med tillbehörande bröd & dressing och väntar på att följa med mig hem. ett litet bidrag till min budget månad välkomnar jag mer än gärna.

efter att jag ätit min lunch gick jag ut åter på en promenad, en halvtimme. underbart skönt! gick längs döbeln till frejgatan. svängde av på birger jarl tills jag kom till tegnérgatan där jag gick tills jag åter igen befann mig på döbeln. sen en tvärgata och jag befann mig på utgångspunkten - luntmakargatan.
jag inbillar mig att det hjälper att skriva ner dessa gatunamn i mitt försök att lättare kunna orientera mig i sthlm. det borde ju göra det. under gymnasiet gav upprepning verkligen färdighet.


+ tog mig även en morgonpromenad till jobbet på en ca. 20 min. den var också riktigt skön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0