Arbetsintervju

Kom hem för drygt en timme sen efter att ha strosat runt lite i Gamla Stan för mig själv efter att jag avklarat min första riktiga arbetsintervju.

Och hur gick det då?

Jo, det skulle jag gärna också vilja veta. Visst, det gick väl igenom, men sen hur bra allt var det vet jag inte riktigt. Det var fyra till som sökte samma tjänst som mig, så vi är fem som slåss om fem deltidstjänster. Ja, deltid, jag som trodde det var heltid. Dumt nog.
Men, kan hända att om man gör ett bra jobb ifrån sig (om jag nu har turen och får jobbet) kan tjänsten uppgraderas till heltidstjänst - JA TACK!

Vem kan leva på en deltidslön?
Visst, det är bara att skaffa sig ett till deltidsjobb. Ja, bara och bara. Tydligen så ska det väl vara så lätt i dagens samhälle. För visst har vi väl alla jobb? Eller? Skulle bra gärna vilja tro det.


Så då följer dagen med att fortsätta söka arbeten som en galning. Ska inte in förrän på tisdag nästa vecka och provjobba. Må hända att jag springer runt i Stockholm och söker jobb, visar upp mig.
Må hända att jag sitter hemma i lägenheten och skickar ut en massa insökningar på diverse jobb.
Må hända att jag skiter i allt och sover hela dagen för att samla krafter till morgondagen.

Vem vet.
Må hända att allt löser sig och jag står där med ett jobb i handen redan.
Drömma kan man ju.




Kontakter är vad man ska ha, bör ha, måste ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0