märker jag av att det är vintertid?

nej, inte i detta nu faktiskt. men tidigare i morse trodde jag att dagen skulle bli riktigt mörk och trist och detta var innan jag öppnade min mail.

jag skicka nämligen in en ansökan till Stockholmsmässan igår för lite extrajobb och hade fått mail om att de behövde arbetare nästa veckan 7-9 november. så, på torsdag ska jag på en liten intervju och det ska minst sagt bli spännande.
och inte nog med att jag fått detta jobb erbjudande så ringde även Helena från Foresta idag och sa att en liten fågel viskat i hennes öra att jag ville lära mig mer om à la carten och självklart vill jag det. Så nu blir det kanske lite mer jobb på Foresta - så jävla bra. Jag trivs där och att kanske komma att få ta mer ansvar är bara ännu mer bra! För nu den här månaden är jag bara uppskriven vid fem tillfällen...

på jobbet gick det även jäävligt trögt idag. bokade inge möte förrän de sista två timmarna - så de två första timmarna kändes jävligt långa samtidigt som inget-möte-bokat bidrog till tanke att-kommer-jag-hinna-boka-mina-två-möten-som-är-mitt-dagsmål?
sen fick vi lite feedback från vår största kund, som jag dock inte suttit på så länge, och jag måste bättra på mig vad gäller kommentarer. jag kan erkänna att jag mest bara bokat in möte eftersom jag måste och därefter att det lackat lite på kvalitén  av dessa möten. men nu ska här bli bättring! det lovar jag.

me love to utvecklas, det är bra för själen.


så, trots allt och den mörka vintertiden som drar öven stan blev det en bra dag idag. och ännu bättre blev den tack vare den fina regnbågen som uppstod precis utanför kontoret idag. den var enorm och enormt nära! ska försöka få en bild som johan tog. den var nog fin.

nu äter jag även farmors äppelkaka med extra varma äppelbitar som jag just gjort i ordning i ugnen. med lite marsansås på det och min kväll är härmed fulländan. bra tv är det dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0