liten update

sen sist jag skrev har det hänt en del..

jag har flyttat ihop med linn i en två i ulriksdal, 9 min från stan. superskönt! och vi börjar få det riktigt fint.
i helgen kommer nog pappa och farmor så då ska här sättas upp hyllor, barbord och lite lampor som behövs skarvas om.

jag har två jobb som jag varvar.
ett som kundbokare, deltid, 13-17 varje dag. sen serverar jag ute på Foresta på Lidingö några kvällar ibland.
i september var det en hel del jobb där men nu under oktober har det inte blivit så mycke. får hoppas att det trappas upp en helt del när julborden drar igång.

genom båda jobben har jag lärt känna fina människor. trivs, ja, det gör jag.
i lördags jobbade jag på Foresta mellan 16.00-02.30 då Millesgården hade abonnerat för 35 års fest.
Fredrik Kempe var där och sjöng någon låt sen vid ett av de tre borden jag serverade satt en annan före detta schlager-sångare.

annars i helgen har jag mest sovit, slappat, varit på food-shopping med linn ute i Rissne på Willys (i samma område som jag har ett minne av från när jag var mindre när jag, pappa och anno var och hälsade på farmor. Vi var in på en bilaffär som jag och linn gick förbi, men som jag inte minns vad det var vi kollade på.)


nej, nu ska jag städa undan lite innan jag åker till jobbet. :)



just de ja - ingen av au pair familjerna ringde för intervju. och nu när vi hittat ett sånt fint boende här nere i huvudstaden stannar jag nog till april-maj, innan jag reser till usa, om det nu ens blir av.

Kommentarer
Postat av: Linda

men tack, äntligen lite uppdatering! Skönt att höra att du trivs, blir nog en riktig stockholmare av dig innan det är färdigt;P Men du kan val skippa backslick iaf ;) Hörs nån dag, puss!

2008-10-20 @ 14:27:22
Postat av: Isabella

Härligt att höra att det går så bra i stora staden för dig! :D

Jag tänkte på en liten sak jag vill fråga dig också. :p Vilken au pair-förmedling är du med i? För du är väl med i en? Jag har börjat blivit sugen på au pair jag med, men jag vet inte riktigt vad för förmedling jag ska välja. :P

2008-10-21 @ 16:26:40
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Isabella

Åh, det skulle ju vara nåt det! Jacke och Bibbi i USA, åsså lite barn och alla såna där smådetaljer. ;D

2008-10-22 @ 10:21:35
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Skulle inte ni flytta till Ursvik?

2008-10-24 @ 16:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0