it'll take some time

Det har nu gått snart en månad sen min au-pair ansökan blev godkänd och än har ingen familj hört av sig.
Skrev ett mail tidigare idag till STS och frågade om det fanns något jag kunde göra och fick svar tillbaka att anledningen till att ingen familj har hört av sig är pga att jag inte har något körkort.
Visst, jag vet och förstår att det är jätteviktigt att jag måste ha körkort och det var något jag talade om med min kontaktperson på STS när jag höll på med ansökan. Hon sa att det inte var någon större fara men att jag skulle ta körkort så fort som möjligt.
Och sen, med tanke på att jag valt avresedatum tidigast början av september så är det rätt obvious, tänkte jag, att jag kommer att ha körkort tills dess.

Tänkte att familjerna kunde tänka i samma bana som jag gjorde, men tydligen inte. Ska i varje fall försöka, hårt som fan, att klara teorin nu i juni. Sen boka uppkörning så fort som möjligt så att min APC-profil kan uppdateras! Sen kanske jag får en familj, eller inte.
Tråkigt om det inte alls skulle bli någon au-pair resa. Tråkigt som fan.
Men, i oktober hoppas jag att jag senast har kommit iväg! Annars...

...vad gör jag då liksom?

Kommentarer
Postat av: Julia H

Jag har lite av den där oron. För de flesta familjer brukar det inte räcka med att ha körkort, de vill att man ska ha körvana (=kör i X antal år).



Jag har iofs övningskört sedan 2005, men det räknas tydligen inte. Jag tog mitt körkort i April i år, och det är det som är det officiella datum.



De i USA måste ju tycka att man är dum i huvudet om man inte kan köra bil när man är i min ålder (21!) - deras process för att få körkort kostar ca 25 dollar och är ingen utmaning alls (detta skrämmer mig rejält). Det hjälper nog inte heller att säga att det är svårare i Sverige (tror inte de bryr sig, ärligt talat).





Jag hoppas att vi båda hittar bra familjer snart. Och att vi ses i USA. :)



Ha det gott! All lycka med teori/uppkörning!

2008-05-23 @ 19:28:09
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: Niklas

Oj, har det redan gått en månad?! Shit, vad tiden går snabbt.



Hursomhelst. Jag vet precis hur det är! Mitt råd är att tokplugga körkort. Du är ändå ute i god tid om man jämför med mig; min ansökan blev inte godkänd förrän i oktober.

2008-05-23 @ 21:55:45
URL: http://blog.toobigtofitinhere.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0