second guessing

Nu börjar det gå utför, eller, uppför kanske rent sagt?
Så här ligger det till; jag har varit antagen till AuPairCare sen maj och än har ingen familj hört av sig. Visst, jag har sagt det förr - jag har inget körkort och det är anledningen till att ingen hört av sig - men det är fan så jobbigt.
Det sliter på en att inte få något besked. Jag vill kunna planera lite - vilket kanske är en av mina "flaws"..

Så i och med detta börjar jag tänka i andra banor.. Flytta till en annan stad, jobba för ett tag och tjäna ihop pengar till en jorden-runt resa. För, vem vill inte ha en sån erfarenhet?!
Och sen känner jag att mina avsikter för att åka till USA inte är riktigt godtagbara. För egentligen vill jag ju till USA för att få uppleva självaste USA - inte ta hand om barn riktigt. Det är väl inte riktigt helt rätt?

En jorden-runt resa erbjuder dessutom många tillfällen till att knyta kontakter, kontakter som sen kanske tar mig till USA "for the right reasons" :D

MAN KAN JU BARA DRÖMMA!
Det är riktigt jobbigt iaf. Verkligen. Men, jag har ju hela sommaren på mig. Typ.


Skrivit in mig på manpower nu! Söka jobb skadar ju inte.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Oroa dig inte. Inga av de au pairer jag känner kom hit för barnens skull. Allra minst jag.

2008-06-20 @ 03:29:31
URL: http://blog.toobigtofitinhere.com
Postat av: Fia

Hörru, skrutten, shit va jag kommenterar btw. Haha. Men hänka till Oslo då? :D

2008-06-21 @ 14:26:52
URL: http://fia.toobigtofitinhere.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0