tillbaks till skolbänken?

frustrerad, frustrerad, frustrerad.

kikat igenom en blogg idag och blev påmind om att jag saknar skolan. finns ingen direkt koppling av det som står skrivet i blogginläggen och mina tankar på skolan förutom att personen ifråga fortfarande går i gymnasiet.
hur som helst fick min beundran över det som stod skrivet mig att upptäcka att jag dag för dag bara blir mer och mer korkad. eller ja, inte direkt så korkad men jag tappar mer och mer vad beträffar ett egentligt tänkande och analyserande som var prio ett under gymnasiet. eller prio och prio - det var ett måste. det flöt på.

sen jag slutade har jag endast läst en bok (den var bra) och jag har ett prov framför mig som jag inte ens har börjat "studera" till. studera kan man väl inte kalla det att jag ska göra utan tänka lite längre bara. provet jag ska avlägga är för att jag ska bli certifierad möteskonsult och inte endast en mötesbokare. i regel gör man provet efter två månaders anställning men då det varit mycket annat på bolaget har det svävat fritt upp i det blå. jag nämnde det dock på ett av de sista morgonmöten vi hade och det bestämdes att jag skulle skriva provet innan vi gick på julledighet.
men, jag kände mig inte redo som sagt då jag glömt bort hur man tänker lite längre och det har nu alltså skjutits upp till efter julledigheten = om ca. 2 veckor.

och här sitter jag nu, ledig och har all tid över till att läsa igenom häftet vi har kring regler och allmänt tänk vad gäller mötesbokning, men ändå läser jag inte. jag har verkligen tappat glöden.

en glöd jag vill ha tillbaka.
ska få tillbaka.

som jag känner nu kanske det blir skola till hösten? men hallå? vad för skola? vad för ämne?
jag vet nada. förutom att jag vill. men det är så mycket arbete - många stora kliv att ta.

jag tar det imorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0