sista dagen på jobbet

Nu har mitt sommarvikariat på åtta veckor tagit sitt slut, och nog är det tråkigt.
Jag är personligen chockad över hur väl jag trivats - mycket tack vare mina arbetskamrater. De ska ha ett stort tack!

Nu, sista dagen jobbade jag extra på en annan avdelning där alla är rullstolsbunda och jag kände verkligen av vilken skillnad på tempo det var. Och i synnerhet arbetsmiljö. Inte för att jag påstår att jag inte skulle kunna jobbat där hela sommaren - men det hade blivit lite av en pärs.

Tacka vet jag dementa - jag tror jag är kär i alla.
Alla blev så ledsna så när jag gick och sa farväl till dem. Men de önskade mig lycka till och sa att jag gjort ett bra jobb. :)


Att jag nu kommer sakna Ängslunda känns omöjligt för en Jacke-innan-sommaren. Men nu när sommaren väl är på väg att ta slut kan jag inte tänka mig något annat än att sakna mitt kära arbete. :)

Kommentarer
Postat av: anno

ja visst är dem go gamlingarna? så härliga och man trivs så mkt bättre med att arbeta med detta än vad man trodde innan man började med det. dem är speciella tanterna och farbröderna, och just dementa måste ju vara riktigt kul att få jobba med, men kanske många gången lite jobbigt också.

Jag ser framför mig hur du så gulligt tar hand om de gamla, tvättar dem, matar dem och pratar gojja :)

du har varit duktig bror min.

Kram anno

2008-08-17 @ 22:23:29
URL: http://annosliv.blogg.se/
Postat av: Caroline

Att jobba på ett äldreboende är på tok för underskattat! I love it!

2008-08-17 @ 23:33:12
URL: http://shmerb.blogg.se/
Postat av: madeleine

Men Lilla gubben då!!! =)

2008-08-19 @ 20:06:35
URL: http://www.maddebaras.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0