AS jobbigt

Hela dagen idag har praktiskt taget varit hela underbar.

Började dagen med att bli väckt av Kristin som föreslog en tripp till Bollnäs för att inhandla lite nödvändigt - så som maskerad kläder till kvällen som stundade. Och det visade sig bli ett par riktiga kap som bidrog till min utsyrsel som uteliggare. Oh ja, jag var så het.

Sen fick vi våra efterlängtade diplom och betyg på käraste Torsbergsgymnasiet. Var ett tag sen man var där. Men det var riktigt trevligt. Se gamla ansikten som man inte mött på en LÄNGRE tid. Och så lär det väl bli hädanefter också, FAN också.
Men vi fick iaf tårta, det var ju toppen och faktiskt ett underhållande tal av våran käraste och knäppaste Gunnar Steiner.

Kvällen kom och jag och Kristin köpte med oss mat från Esplanade och firade vidare hemma hos henne. Linda kom efter ett tag i sin femtiotals-inspirerade utstyrsel - OH SÅ HET! Det var verkligen hett, så fint så. Jag längtar SÅ tills jag kan dela med mig av bilder från kvällen.

Hur som helst fortsatte vi till självaste Sergersta, hem till Anna, för maskeraden och IB reunion. Ack så trevligt vi hade. Men ACK SÅ IN I HELVETE vad jobbigt det blev i slutet.
Att skiljas.
Det gillar vi inte.
Aldrig en favorit.

Vissa kommer man kanske aldrig mer ser och det känns i hjärtat. Otroligt vad skrämmande det är. Hur ska jag egentligen någonsin våga ta mina vingar på en flygtur? Det är ALLT för skrämmande. Men jag måste, jag måste.
Annars kommer jag ångra mig så, som jag ångrat andra saker under IB-tiden.

Det är otroligt tungt att lämna detta bakom sig.

Vissa personer har man kommit så otroligt nära och det känns bara fruktansvär just i detta nu. OTROLIGT sorligt.
Men vem vet hur världen ser ut om fem-tio år då det stundar en REUNION igen - det ska som fan bli av. Ja, jag svär, men det är så sant. Jag kan nog inte leva vidare utan att ha detta som ett mål. Ett mål som efterliknar alla andra mål som man haft under IB-tiden - alla deadlines, alla prov, alla inlämningar - ALLT!


Jag tycker om er så mycket mina kamrater. Vissa något otroligt så det gör ont. Verkligen.
Kvällen slutade tungt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Saknar dig redan babe! Men vi ska se till att träffas, det bara MÅSTE vi göra - end of discussion.

2008-08-31 @ 13:32:15
URL: http://hallbergskan.blogg.se/
Postat av: Isabella

Jag tycker om min kamrat Jakob jag också!

2008-08-31 @ 15:52:50
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är jobbigt i början men sen tänker man att man ju faktiskt kan träffas igen för att det inte är omöjligt. Jag tänker faktiskt lura hit dig något tag, var är du nu?

2008-08-31 @ 23:24:50
URL: http://johanna.toobigtofitinhere.com
Postat av: Madeleine Barås

Men Jakob då! Världen kommer inte gå under, du kommer ha fina minnen, tänk på det istället=)

2008-09-01 @ 16:54:32
URL: http://www.maddebaras.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0