May month - HELL month

Vad har vi här, vad har vi här?
Jo minsann, här har vi en nyfunne vän till blogg.
Trevligt? Svammel? Spännande? - who knows?


Tog mig lite ledigt idag minsann. Tycker att jag förtjänar det nu när det snart är långhelg och allt..
Men denna ledighet innebär ingen koppling med dess betydelse.
Manuskript på en dokumentär ska det bli minsann.
En dokumentär som ska baseras på 4 olika filmer, från minst 2 olika länder.

Filmlistan ser ut så här hittills:
Hiroshima mon amour (1959)
Hon dansade en sommar (1951)
Priest (1994)
Ken Park (2002)
Lolita (1962) osäker


Uppgiften går ut på att leta en utveckling av något, göra en jämförelse på något vänster,
samtidigt som det hela ska vara en dokumentär film på 12-15 min.
Själva filmandet ingår inte, bara allt pre-work med manus. JIPPI! not
Fördjupningen jag valt är hur de olika "love-scenes" har tolkats av samtiden osv.
Inte helt hundra på vad jag ska göra men, det blir förhoppningsvis något bra och trevligt.
En skrämmande faktor är den att arbetet är 25 % av betyget!

...bara att sätta igång då.



Någon som har ett sommarjobb att erbjuda?
CALL ME!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mycket trevligt såklart :)

2007-05-17 @ 13:02:57
URL: http://hallbergskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0